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Light Well House

채광정(Light well) 구조의 협소주택

삿포로 도심에서 트램으로 20분 거리의 쾌적한 주거지역에는 약 13평의 작은 부지에 지어진 협소주택 Light well House가 있다. 주택의 동쪽으로는 행인들이 지나다니는 좁은 길이 있고, 서쪽으로는 고층 아파트, 북쪽에는 3단으로 구성된 상업 빌딩 그리고 남쪽에는 곧 새로운 건물이 들어올 공지가 있다. 이러한 환경으로 Light well House는 사방에 사생활 노출의 위험이 있었다. 이에 건축사는 프라이버시 보장에 중점을 두고 안뜰 형식의 설계를 계획했다. 주택의 이름에서 알 수 있듯이 건물은 채광정(Light well) 구조를 취하고 있다. 채광정이란 어둡거나 환기가 어려운 공간에 빛과 공기를 공급하기 위해 설치하는 지붕 없는 외부 공간을 의미한다. 채광정은 중앙 계단 옆쪽에 위치해 집 안 전체에 신선한 공기와 자연광을 유입하는 데 도움을 주며 쾌적한 생활 환경을 조성한다. 부지가 좁아 지상층에는 별도의 주차 공간을 마련했으며, 이에 독특하고 눈에 띄는 외관 형태를 가진다. Light well House는 집의 중심 역할을 하는 중앙 계단을 주축으로 지상층과 1층, 2층, 옥상으로 구성되어 있다. 1층과 2층에는 생활, 휴식, 편의를 위한 공간이 마련되어 있으며, 수직으로 길게 연결된 계단을 따라 끝까지 올라가면 햇볕과 하늘, 자연을 그대로 즐길 수 있는 전용 테라스가 있다. In the residential area about 20 minutes by tram from the center of Sapporo city, the client found a small site of only 43 m² and the design began. Construction of a narrow road on the east side of the site, a high-rise apartment on the west side, a three-tier commercial building on the north side and a vacant land on the south side is expected to build in the near future, so we focus on ensuring privacy and advanced the plan with the courtyard type. As a concrete plan, a composition of space was formed by a skip floor that minimizes corridor space within a limited floor area, and a light well was installed next to the center staircase. The bottom of the light well is meshshaped, and it helps not only sunlight but also ventilation of rooms and securing legal evacuation routes. Because the site width was narrow, under the light well was inevitably an approach and a parking space, and as a result of studying so that the pillar will not stand here, a characteristic building shape appeared. There is a penthouse at the top of the stairs that connects vertically lined places, and there are high windows for roof maintenance, daylighting and ventilation of snowy cold districts. On the sunny rooftop, we prepared a private terrace where we could take over the sky.

HOUSE IN RUA FARIA GUIMARÃES

사이트는 수십 년 된 주택으로, 원래 독립 가구를 위해 지어졌다. 주변에 인접한 아파트들처럼 획일적으로 건축된 이곳은 오랫동안 비어있다가 지역에 점점 인구가 늘어나며 주거지에 대한 수요가 늘어 이번에는 다섯 세대의 가구를 위한 유닛으로 리모델링됐다. 파사드는 비록 그 구조가 주변과 다를 바 없지만, 아기자기하면서도 불규칙적인 도장을 통해 눈에 띈다. 내부의 구조를 완전히 바꿨으나 화강암 벽체는 보존했다. 서로 다른 컬러로 칠한 두 개의 문은 보색으로 대비되며, 이를 통해 외부에서도 한눈에 세대가 구분됨을 암시한다. 내부로 들어서면 모든 유닛의 바닥 마감재로 화강암과 원목을 조화롭게 활용했다. 벽체와 천정은 단순한 화이트 컬러로도장했으나 주방, 욕실, 다용도실을 가려주는 합판 모듈 벽은 강렬한 파란색이다. 주택에서 일종의 아이덴티티라 볼 수 있는 합판 모듈 공간은 유동적인 개 ∙ 폐가 가능해 세대별로 다양한 목적에 맞게 사용할 수 있다. 청량감을 주는 블루톤의 모듈 벽은 평상시에는 닫아두고 깔끔하게 사용하다가 필요에 따라 필요한 만큼의 벽만 열어 쓸 수 있기 때문에 협소한 공간을 효율적으로 쓰기에 적합하다. 모듈 벽으로 숨겨진 공간인 욕실은 심플한 화이트 타일로 천장, 벽, 바닥을 마감했다. 벽체 중간중간의 포인트가 되는 무늬는 좁은 욕실을 아기자기하게 꾸며준다. 박공지붕이나 계단, 모듈 벽 너머의 구성 등 각 유닛은 비슷한 면적으로 구분했으나 세대에 따라 구조가 조금씩 다르다. 딥 블루 톤의 덧문을 댄 창가는 깊이감 있게 구성해서 입체감이 느껴진다. 주택의 뒤편에는 프라이버시를 고려하는 다른 주택들과 다르게 다섯 세대가 소통할 수 있도록 단출하고 깔끔한 정원을 마련했다.

State Office de Knoop

네덜란드 Utrecht의 Knoopkazerne는 1989년부터 수십 년간 네덜란드 육군 본부로 사용되다가 2016년부터 대대적인 공사를 거쳐 최근 새로운 모습으로 준공됐다. 건물은 각각 높이가 달라 입체적인 매스감을 자랑하는 볼륨과 과감한 전면 유리 벽체 등이 아름다운 자태로 서 있다. cepezed는 건물의 리뉴얼 과정에서 부분적인 철거, 신축/확장 작업 등으로 생동감 있고 투명한 이미지를 연출했다. 실내 공간은 온전한 하나의 건물이라는 느낌을 자아내기 위해 내부의 많은 벽체를 유리로 구성하거나 철거했다. 덕분에 건물 내부는 일조량과 공기 순환의 이점을 포함, 여러 가지 측면에서 좀 더 개방적이고 통일된 듯한 느낌을 얻었다. 전면 유리 벽체가 주는 장점과 더불어 기존 건물의 구조에 맞게 별도로 제작한 하이브리드형 천장 시스템은 천고를 낮추지 않아도 각 층에 충분한 밝기의 조명을 제공한다. 건물은 다양한 업무 형태와 미팅의 규모를 충족하기 위해 유기적인 활용이 가능한 공간들로 이루어져있다. 휴게공간은 입주 근로자와 방문자의 편의를 위해 접근성이 좋은 곳에 위치했다. 설계 당시 건물의 지속 가능성을 중요하게 여겨 기존 건물의 최적화된 재활용, 고도의 유연성 등을 화두로 설계되었다. 기존 사용처가 육군 본부였던 만큼, 건물은 전에는 좀 더 무거운 느낌과 보안상의 이유로 폐쇄적인 이미지가 강했다. 그러나 cepezed의 작업을 거치며 다양한 사용자의 유연한 활용, 방문 주민의 접근을 적극 환영하는 열린 공간으로 재탄생했다. 새 건물과 기존의 건물은 투명한 벽체로 조성된 아트리움과 엘리베이터, 계단실로 연결되어 있다. 내부의 어느 장소에서든 시선을 가로막는 요소들을 가급적 배제했다. 때문에 건물에 들어서는 주민들이나 사용자들은 건물의 어디에서도 쾌적한 뷰를 누릴 수 있다. 유리 벽체로 구성한 별도의 오피스에는 각 부처가 입주했는데, 이는 프로젝트가 정부기관의 건물이라는 점에서 주민들의 편의를 위해 끊임없이 노력하는 각 처의 이미지와 청렴함을 드러내는 장치로 작용한다. The Knoopkazerne in the center of Utrecht dates from 1989 and served for decades as headquarters for the Royal Netherlands Army. The building has now been radically transformed into a combined office and meeting center for the national government. Commissioned by the consortium R Creators with Strukton, Ballast Nedam and Facilicom, cepezed produced the architectural design. Fokkema & Partners Architects was involved for the interior design and Rijnboutt for the urban design component. The original complex was characterized by a pronounced multitude of volumes with varying heights and floor dimensions as well as meandering façades with a smoke glass sun-blind. In the redevelopment designed by cepezed, drastic changes have been combined with partial demolition, new-build expansion and a completely new urban embedding over multiple height levels. A lively, transparent and doubleheight plinth will include general functions such as the entrance zone, a café, restaurant and landing work places. The existing construction of twelve storeys houses all office functions, with the characteristic octagonal concrete columns being left in sight. Removal of the many inner walls has resulted in more light, air, openness and transparency.

Inbetween A Thai Street

레스토랑이 위치한 Xinyi district의 Breeze Center는 대만의 현지인들과 관광객들 모두가 즐겨 찾는 복합 쇼핑센터다. 레스토랑은 쇼핑센터 내에서도 매우 좁고 길다란 형태의 공간에 자리했다. J.C. Architecture의 목표는 사이트가 가질 수 있는 단점을 극복하고, 나아가 실내에서도 태국의 길거리 분위기가 자연스럽게 녹아드는 매장을 만들어내는 것이었다. 디자이너는 여러 방식을 동원해 레스토랑을 태국 길거리 시장의 분위기로 꾸미고자 했다. 이를 위해 Dictator for Architecture and Design Thailand의 Bannavis Andrew Aribyatta와 공동작업을 진행했다. 공간은 대나무 그물, 이국적인 무늬의 타일, 그리고 수제작한 그네 등으로 채워져 있다. 레스토랑의 천장과 벽체를 구성하는 모든 대나무 구조물은 열대성 기후를 가진 태국의 휴양지 분위기를 자아낸다. 레스토랑은 쇼핑센터 실내에 위치했으면서도 야외에 있는듯한 느낌을 줄 수 있는 방식으로 공간을 구획했다. 천장의 캐노피가 이어져 내려와 레스토랑 외부의 시선을 은근하게 차단하는 벽을 조성하는데, 이는 내부에서도 외부에서도 레스토랑을 돋보이게 한다. 고객들은 대나무 그물이 드리우는 그늘 아래에서, 혹은 여유롭고 유머러스한 그네 좌석에 앉아 태국 전통 음식을 맛보고 이국적인 정취를 마음껏 즐길 수 있다. Siam More 레스토랑은 Taipei, Taoyuan, Hsinchu 등의 도시에 여러 개의 매장을 가지고 있는 유명 다이닝 브랜드다. J.C.A.의 이번 프로젝트인 Breeze Center 지점은 태국을 표현하는 여러 이미지 중에서도 ‘로컬 마켓’을 지점의 컨셉으로 정했고, 사이트가 가지는 좁고 길다란 구조가 어우러져 이국적인 태국 길거리 시장의 정취를 즐길 수 있는 레스토랑, Inbetween A Thai Street가 탄생했다 This project is a Thai food restaurant, located in Breeze Center of Xinyi district. With the site is very long and narrow, J.C.A.’s goal is to deal with the common problem in shopping mall, and provide a genuine Thai culture experience. Inspired by the height and narrowness of the site, they envisioned the space as a long market street in Thailand. They place several working counters separately in the restaurant, like vendors sitting in Thai markets. In order to enhance the idea of Thai market, working with Bannavis Andrew Sribyatta from Dicator for Architecture and Design Thailand, they work together to combine the Thai craftsmanship with the space. Hanging bamboo nets which were made by old Thai masters, with the light casting through, creating beautiful shadows on the ground. The bamboo nets are also used to separate the dining area and aisle area, but also connect the relationship between inside and outside. Space is embellished with exquisite bamboo baskets, decorative tiles, hand-made and white swing chairs. People can be casual and relaxed in this open space. Whether to dine under the bamboo shed, watching Eszter Chen’s masterpiece, or to jump on the cozy swing chair, enjoying the traditional Thai-food. They tried to blend rich Thai elements in the space, to guide people to submerge into an experience like a Thai Market.

Endless artistic taste

As the first concept store of Zuideyi · Fujian cuisine catering brand upgrade strategy, the restaurant's new positioning hopes to provide the urban young people with a stylish and intimate dining experience. Apart from the problem of mainstream business operations, designer Huang Feng began to think deeply about the relationship between food and culture, fashion and tradition from the inherent perspective created by the environment. By extracting the order of the traditional courtyard pattern and the manners it carries, the paper expresses the emotional communication channel accessible to the heart, and uses the beauty of memory to create a long-lasting warm heart painting. The wooden grille that flows from the ceiling to the wall, the huge bay window captures the scenery from afar, making the waiting area look like a quiet pavilion on the long road, allowing people to rest for a moment when they are tired, urging to continue to walk forward. The landscape of distorted and vigorous old tree branches stirs the distant life memories moving with the wind. The black abstract art in modern and avant-garde, the thoughts are pulled back to this moment, and the indoor and outdoor scenes are declared with a calm attitude. The dining area welcomes every guest by a completely transparent and open layout. The drama that was originally retired revived through the reorganization of the background and the continuation of the story. The open kitchen follows the best of hospitality and offers a wide range of culinary delights at it best. The reasonably arranged table combination method solves the passenger flow demand with great predictability. The dotted lights scattered on the ceilings, like shining stars, gently accompanying people who come from the water and enjoy themselves. As an expression of contemporary art aesthetics, the ingenious involvement and use of metal elements makes the space more dynamic and interesting. The metal curtains with banyan patterns above the kitchen, and the high-pitched, glossy metal box jointly create a powerful trend statement. Like the ego truly exists after stripping away the real self that exists after daily life, you need to wait for a good opportunity to discover. Each group of works with the theme of “body and expression” becomes a unique space, and the silent expression is both interesting and thought-provoking. When there are all kinds of dazzling foods, people's pursuit of the restaurant is no longer a simple temptation, but also a yearning for the food culture and the spiritual space built by it. The newly dizzied courtyard life scene subverts the dull and monotonous dining experience, balances the modern business trend with a fashionable artistic style, and recalls the lost public space in the indifferent city, allowing people to enjoy the food for stretching the taste buds but also harvest the comfort and abundance of inner mind.

The No.1 School in Tianjin High-Tech Area

The No.1 School in Tianjin High-Tech Area is a 12-year school located in Bolong Lakeside, Tianjin High-Tech Area, with land area 58024㎡, building area 44608.69㎡, greening rate 35% and building density 26%, and it undertakes the education in primary school, junior high school and senior high school. The building design pays attention to talents of the children in the various fields of art and science initially, and the clear path planning and abundant natural light show a pleasant environment to welcome the children. Main function areas of this project include ordinary classrooms, professional function classrooms, dining hall, sports ground with roof, lecture halls and offices. The primary school and the secondary school are relatively independent, each with a library, sports ground with roof and entrance hall. Thus, the students in different ages are independent relatively and integrated simultaneously. Campus with green health and green education: By aiming at the characteristics of primary and secondary school education, it highlights green technology application of the campus buildings in such aspects as natural lighting and ventilation, healthy indoor environment, ecological landscape and green education and makes the green technology becoming visual and artistic, with the purpose of realizing green education. It creates an ecological and energy-saving public space by adopting the natural lighting design of atrium space and winter garden; it builds the natural ecosystem for learning and fun by applying grass slope, green land and ecological landscape; and it shows the new green technology with roof agriculture and colorful photovoltaic corridors. The interior design realizes the integrated design with building landscape. During the interior design, it complies with the due logic of building space, inhibits the desire for decoration, conceals deliberate decoration methods, and makes full use of the advantages of natural light to describe a space full of imagination delicately in the space. Moreover, we make the decoration atmosphere growing along with the students by adopting decoration methods, thus the students can feel atmosphere of the same school in different grades during their growing process. We want to bring the sky into the interior of all public spaces in the campus as far as possible to realize the bright open and see the flowing light and shade, and the blue sky and white clouds can testify the story of the students in youth; the glass louver lightens the 6m-wide education street of the secondary school and connects various teaching buildings and lab building, and it is also the display space for extra-curricular activities of the students simultaneously. Light and shadow scatters in the primary school hall and the secondary school hall through the geometric louver, it seems to draw a natural painting along with the change of time, and the large fractal patterns seem to describe the geometry of nature. The shared atrium space linking teaching building and other function buildings is changed to be a fantasy stage magically by the mirror, and the reality and illusion shall be intertwined when standing in the atrium and looking up at the ceiling mirror. There is shared class activity space set in each floor, and the 4m-wide class corridor makes schoolmates of different classes being able to have more communicating space and opportunities after class . The stained glass film on the window can form a riot of color on the ground in the sunlight, and the space shall be more vivid and relaxed. We believe that a reasonable education space can have a significant influence on the learning life of the children and become the pride of their lives, so we combine function and decoration at the early beginning of design. We hope that the children can learn, live and play freely in the interior, the education can be turned into a fun-filled journey in the life of the children, and the children are able to swim in the ocean of knowledge freely. I hope to welcome the children with the magic of art and say “Good Morning” to the children with sunshine. 天津高新区第一学校是坐落在天津高新区渤龙湖畔的十二年一贯制学校,用地面积58024㎡,建筑面积44608.69㎡,绿地率35%,建筑密度26%。承接小学、初中、高中的教育。建筑物设计之初注重孩子们在艺术与科学各个领域的才能,清晰的路线规划、充沛的自然光线,呈现出怡人的环境,欢迎孩子们的到来。 该项目主要功能包括:普通教室、专业功能教室、食堂、风雨操场、报告厅、办公室。整座学校小学与中学相对独立,各有一个图书馆、风雨操场、入口大厅。使不同年龄段的学生相对独立,又有融合。 绿色健康绿色教育的校园: 针对中小学教育特点,突出校园建筑的自然采光通风、健康室内环境、生态景观、绿色教育等方面的绿色技术应用,将绿色技术可视化、艺术化,实现绿色教育。通过中庭空间、冬季花园等自然采光设计营造生态节能的公共空间;通过草坡绿地、生态景观实现寓教于乐的自然生态系统;通过屋顶农业、彩色光伏走廊等展示新型绿色技术。 室内设计与建筑景观一体化设计,在室内设计过程中,顺应了建筑空间的应有逻辑,抑制对装饰的表现欲,隐藏掉刻意的装饰手段,充分利用自然光的优势在空间中细腻的去描绘一个充满想象的空间。并且我们通过装饰手段使装饰氛围也是跟随学生一同成长,让未来学生成长过程中感受到同一所学校不同年级的环境氛围。 我们想在校园的所有公共空间尽可能将天空引入室内——明亮开敞、光影流动,蓝天白云会为学生青春的故事作证;玻璃天窗将中学六米宽教育街照亮,串联了各个教学实验楼的同时,还是学生课外活动展示空间。 小学大厅及中学大厅,光影透过几何形的天窗这样洒向大厅,随着时间的变化,仿佛绘制一副天然的画作。大型的分形图案似乎在描述着大自然的几何学。 连接教学楼与其他功能的共享中庭空间被镜子幻化成梦幻舞台,站在中庭抬头望着天花板的镜面,真实与虚幻交织在一起。在每一层设置有共享的班级活动空间,4米宽的班级走廊,让班级之间的同学课余有更多的交流的空间及机会。窗户上彩色玻璃膜,在阳光的映射下,洒在在地面上,形成五彩斑斓的色彩,让空间更生动、放松。 我们认为合理的教育空间可以对孩子们的学习生活产生重大影响,并成为他们一生的骄傲,所以在进行设计之初,我们就将功能性与装饰性相互结合,希望孩子们能够在室内自由的学习、生活和玩耍,将教育变成孩子们人生中一段充满乐趣的旅途,畅游在知识的海洋。 希望能用艺术的魔力迎接孩子们的到来,伴着阳光向孩子们问候一声:“早安”!

Guangzhou Urban Planning Exhibition Center

The Guangzhou Urban Planning Exhibition Center was designed by He Jingtang, an academician of the Chinese Academy of Engineering. The building not only reflects the characteristics of modern Lingnan, but also blends with the natural beauty of Baiyun Mountain. Designs like cantilevered overhead courtyard, landscape pool, landscape bridge, trails over the mountain, sky garden, pillarless exhibition hall, etc. are fully integrated with the surrounding rivers and Baiyun Mountain. For the exterior, the artificial shell house exterior walls and façade are used, forming the practical and transparent Lingnan features. The interior is designed with various sunroof openings, which increases light transmission and external fusion. In addition, the lines and shapes of these skylights are also modern. The Guangzhou Urban Planning Exhibition Center covers an area of 22,479 square meters, with a planned total construction area of 84,000 square meters and a layout area of approximately 23,000 square meters. The exhibition space design respects the architectural design concept, respects the building itself, and refines the design to create a new exhibition space where the city can be seen during the visit. The project is located at the foot of the beautiful Baiyun Mountain. In addition to the exhibition streamline emphasizing the combination of exhibition and viewing, the exhibition space also meets the requirements of controlling space at the exhibition hall through the meticulous design of the light volume and aperture of the skin and the arrangement of the indoor exhibition space, and allows the public to visit the exhibition while enjoying the beautiful scenery of the surrounding cities. Guangzhou is a city for herbal tea and a city for coffee. While guiding the audience to understand the past, the present and the future of Guangzhou's urban construction, the exhibition center also allows visitors to acquire relevant knowledge and cutting-edge concepts of urban planning and construction, and understand the difficulties and challenges of urban construction. It not only reflects the seriousness of planning, but also emphasizes public participation. A lot of wisdom is gathered during the exhibition. For the urban historical exhibition area, Feng Jiang, a teacher from South China University of Technology, and his team are specially hired as expert consultants. The plan is to deploy the top strength of Guangzhou’s planning and construction field, and combine a large amount of academic resources to deeply explore the connotation of Guangzhou city. The exhibition center, with various functions, is a place for planning and exhibitions, foreign exchange, and urban designers to work in Guangzhou. Besides, it is also a popular place for Guangzhou residents. The exhibition center has various functions: political and civil interaction, planning publicity, public participation, and fun interaction; academic exchanges: design competition organization and release, major city node research decision, Lingnan City and Architecture Forum, Guangzhou Design Week; science popularization education (students): college students’ internship base, second class for primary and secondary school students, youth interactive experience center, and professional library. It is an international new cultural landmark that is “sunny, close to the people, always new, and interactive”. The planning exhibition center is divided into four floors: the first floor is the urban functional area (Preface Hall, Cultural Creation Center and Temporary Exhibition Area), and the second floor is historical and humanities exhibition area (Guangzhou Overview, Urban History, Urban Planning History, Famous City Planning, Architectural History, Long Volume of the Development of the Pearl River during the late Qing Dynasty), the third floor is the urban planning exhibition area (Guangzhou Global Sand Table, Overall Planning, Municipal Transportation, Key Development Areas, Urban Science), and the fourth floor is the urban planning and creative space. China’s first light-transmissive concrete urban texture wall The open and transparent preface hall extends the architectural texture, and the Guangzhou urban pattern is hidden in the front transparent concrete wall. After the lights are on, the city of Guangzhou from the Qin Dynasty and Han Dynasty has gradually expanded. The LED screen below shows the skyline of Guangzhou’s growth, and the city's changes in the one thousand years are perceived. The bronze sculpture “Six-Vein Map” puts the six “vein” of water supply, water transport, drainage, fire prevention and wind shelter on the urban fabric, which has made the urban patter of “six veins leading the sea with half the green mountain in the city” at the foot of Yuexiu Hill in Guangzhou. The antique city model has finely restored the urban texture of the “millennial road” from Tianzi Wharf to Beijing Road. The historical landmarks such as administrative commissioner's office, Guangzhou municipal government, West Lake Academy and Guangzhou Palace are re-emerging, leading audiences to experience the style of the ancient city of Lingnan and feel the historical glory of the ancient city. The Guangzhou version of the “Riverside Scene at Qingming Festival”, with the help of digital technology, reproduces the prosperous scenery on both sides of the Pearl River in Guangzhou in the 19th century, and dynamically interprets the characters, ships, architectural styles and urban landscapes on both sides of the Pearl River, making people feel immersive and feel the bustling of Guangzhou, the birthplace of the Maritime Silk Road. On the back of the exhibition hall, the folk handicraft “Guangzhou Riverside Scene at Qingming Festival”, which is engraved with “50 Characters, 29 vessels, and more than 140 banyan trees”, once again revitalizes the customs and prosperity of the north bank of the Pearl River during the Kangxi and Qianlong period in the Qing Dynasty. Architecture is the historical memory of the city. At the AR model corridor on the outside of the corridor, with AR technology, scan it with the mobile phone and you can feel the evolution of Guangzhou's architectural style under the influence of different styles from all over the world — the characteristics of Lingnan Water Village, the combination of Chinese and Western styles, the integration of European and American styles... And you can also feel the opening of the big city and its inclusive urban temperament. Global Model Show of Guangzhou A new 1:3800 “Great Guangzhou” global model is built, which will enrich the 7434 square kilometers of Guangzhou on a global physical sandbox with the “Guangzhou: Global Hub and Network City” promotional video to depict the majestic blueprint of Guangzhou's urban development. Through it, visitors can also feel the confidence and determination of Guangzhou to build an international city. The “Tramcar Driving” restore the operation of the Guangzhou tram, allowing the public to view Guangzhou’s beautiful scenery on both sides of the tram from different perspectives, and better understand the planning and design of the tram during the interesting driving experience. Flying Guangzhou 2050 China’s first planning museum flight theater makes the public leap into the future of Guangzhou in 2050 to feel the changes in urban construction and urban style, and think about the future “Guangzhou Dream”. “One-River, Two-Banks and Three-Belts” Urban Theme Park The “One-River, Two-Banks and Three-Belts” model, which is about 40 meters long, is also very eye-catching. It has created the city’s elite areas such as Zhujiang New Town, Pazhou Area, Baietan Lake and Changdi, with three 10-kilometer boutique Pearl River as the ties to show the most prosperous and beautiful style of this modern international city - Guangzhou.

FENDER HQ

1951년, 노캐스터를 시작으로 1952년 텔레캐스터, 1954년에는 스트라토캐스터를 출시하며 현재까지도 다양한 제품을 선보이고 있는 펜더(Fender)는 훌륭한 사운드와 시대에 뒤떨어지지 않으면서도 개성 있는 디자인으로 꾸준한 사랑을 받고 있는 기타 브랜드다. 전 세계 음악 산업을 이끌어 왔다 해도 과언이 아닌 펜더(Fender)는 많은 이들에게 존경받는 기타 문화의 아이콘이다. 그 명성에 걸맞도록 기존 애리조나주(Arizona)에서 음악 산업이 번성하는 진원지인 캘리포니아로 새로이 본사를 이전하겠다는 계획을 꾸렸고, 그중 캘리포니아의 중심이자 음악 분야의 전문가와 음악 애호가가 가득한 LA 할리우드에 사무실 공간을 조성했다. 로스앤젤레스의 유명한 선셋대로(Sunset Boulevard)를 따라 설계한 새로운 사무실은 브랜드 펜더(Fender)의 아이덴티티가 잘 드러난 공간이다. 사무실은 총 2개의 건물로 구성되어 있는데, 메인 건물은 유리로 된 중층 건물로 약 690평에 이르며 두 번째 건물은 방갈로 형태로 약 240평의 규모를 자랑한다.내부에는 거대한 규모만큼이나 직원들의 업무 효율과 창의적인 아이디어 창출을 위한 다채로운 공간들이 마련되어 있다. 라운지와 오픈형 사무 공간, 회의실, 집무실 , 커피바, 보드룸, 휴게실 등으로 구성되어 있으며, 공간 곳곳에는 펜더(Fender) 제품을 배치해 브랜드 아이덴티티를 최대한 담아내려 노력했다. ▲ 사무실 내부 ▲회의실 내부에는 트렌디하고 모던한 브랜드의 이미지를 표현해낸 여러 인테리어 요소들이 눈에 띈다. 특히, 인더스트리얼 풍의 노출 천장과 펜던트형 조명, 그리고 상반된 느낌을 풍기는 원목 가구의 조화가 유니크하다. 바닥은 내구성이 보장되면서도 입체적인 느낌을 주는 에폭시로 마감해 먼지가 적고 내수성이 좋은, 깔끔한 사무실 공간을 완성했다. 펜더(Fender) HQ의 컬러 팔레트는 크게 무채색과 어두운 목재 컬러로 차분하면서도 친숙한 느낌을 준다. 많은 음악인들이 펜더(Fender)를 찾고, 이곳에서 영감을 얻길 바라는 마음과 직원들의 편안한 업무 환경 조성을 위한 디자이너의 의도다. 전체 공간은 기다란 복도를 기준으로 양옆에 여러 공간들이 나열되듯 배치돼 있는데, 그중 회의실이 눈에 띈다. 풍부한 아이디어와 브레인스토밍을 위한 회의실은 자유로운 기업 문화를 대변하듯 유리 벽으로 설계되어 언제든 서로 소통하며 의견을 나눌 수 있도록 했다. 공용 업무 공간 이외에도 집무실과 같은 개인 공간, 완벽한 방음 시설을 자랑하는 음악실, 외부의 시선과 차단된 휴게실 등이 준비되어 있는데, 이곳에서는 다른 사람들의 관심이나 참견 없이 프라이빗한 시간을 보낼 수 있다. 사무실을 구성하는 모든 공간은 전체 메인 컨셉과 맞게 그레이톤과 심플한 라인의 조명으로 꾸며졌으며, 공간마다 특색을 살리기 위해 패브릭 가구나 카펫, 콘크리트 등 다양한 소재를 활용했다. 각 공간을 잇는 기다란 복도에는 펜더(Fender)의 CEO가 모아온 기타가 진열되어 있어 특별한 기타 컬렉션을 구경하는 재미까지 더했다. ▲FENDER CEO의 기타 컬렉션 펜더(Fender)가 자랑하는 중층 건물의 메인 오피스 공간은 탁 트인 구조와 높은 천장, 자연과 교류하는 친환경성을 특징으로 한다. 중층에서 블랙 스틸 계단을 따라 내려오면 만나볼 수 있는 이 공간은 중층 높이까지 천장을 터 더욱 웅장한 공간감을 가지며, 다른 공간과는 차별화되도록 목조 트러스 천장 구조를 취하고 있다. 또한, 한쪽 벽면에 천장부터 바닥까지 이어지는 유리창은 자연과 소통할 수 있는 연결 창구로 기능한다. 또 다른 벽에는 기타 바디 스케치와 함께 마치 악보를 보듯 유려한 라인으로 기타를 진열해 브랜드를 직접적으로 상징함과 동시에 색다른 재미를 더했다. Fender transforms music worldwide, and has become a revered industry name and a cultural icon. Beginning their story in Southern California, Fender expanded their corporate base to Scottsdale, Arizona. With the meaningful decision to move to the epicenter of the thriving music industry, Fender’s return to their California roots celebrates their heritage and takes their legacy into the future. Fender partnered with Rapt Studio to create a new office along Los Angeles' famed Sunset Boulevard at Columbia Square. As a bold presence in Hollywood, the new space fuses with the city’s creative energy to engage future generations of musicians. Built to engage professionals and music enthusiasts alike, Fender’s newest home reflects the company’s commitment to accompanying artist on their musical journey. Surrounded by celebrated music icons like the Palladium, Fonda Theatre and Amoeba Records, the company’s new office embraces the vibrant music scene of Los Angeles and places instruments close at hand for employees and visitors alike. Home to executive, creative, marketing, product, and digital teams, the office is made of two unique spaces: two floors of a mid-rise office building and an adjacent 8,600-square-foot structure referred to as the “Bungalow.” Though separate, both spaces emphasize Fender’s desire to be part of their new Hollywood home and create an overall collaborative environment between departments. The reception area is on the ground-level, and the public is welcome to walk in and explore a large installation and feature wall. Throughout both spaces, large windows allow views in to the design zones and music lounges. The design of the space was influenced by the sleek contours, niche colors, and finely tuned hardware of Fender guitars. It was critical that the space support all of Fender’s business objectives, from their design process to technologydriven efforts like e-commerce, and app development.

Residence Wang

Residence Wang은 젊은 부부와 두 살배기 아이를 위한 아늑한 주거 공간이다. 오랜 타국생활로 어렸을 때 살았던 타이베이 칭티엔 강 인근 마을에 대한 향수가 있던 집주인은 본인과 부인, 자신의 아이가 함께 살아갈 공간으로 신뎬 구(Xindian District)를 선택했다. 약 38평의 면적과 3m나 되는 천장 높이를 가진 공간에서 가장 먼저 극복해야 할 요소는 너무 낮은 강철 대들보와 주관(主管)이었다. 이에 천장을 해체해 새로운 형태를 구상했고, 아치형 구조를 채택해 더 넓고 아늑해 보이는 효과를 주었다. 천장 전체를 하나로 잇기보다는 기존의 대들보 구조를 따라 아치형 천장을 설계해 주거 공간에는 보기 힘든, 독특하고 재미있는 공간으로 완성되었다. ▲다이닝룸 ▲드레스룸 전체 공간은 거실과 주방, 다이닝 룸, 드레스룸, 침실, 아이 방, 창고, 손님방, 발코니까지 실용적인 공간으로 알차게 구성되어 있다. 남편이 선호하는 모던한 요소와 부인이 선호하는 자연적 요소를 기반으로 한 공간은 현대적인 시설과 공간 구성, 아이템을 적용했으며, 따뜻하고 정적인 자연의 컬러가 조화를 이루고 있다. 여기에 독특한 천장 구조와 고풍스러움이 묻어나는 기존의 뼈대, 글로시한 주방 시설, 포근한 느낌의 거실 가구가 더해져 유니크한 분위기를 풍긴다. 거실과 침실, 아이 방의 바닥은 다른 바닥재로 마감되어 공간의 완벽한 분리가 이루어졌다. 그러나 벽은 통일된 마감재를 적용해 전체 공간이 벽을 타고 하나로 연결되는 듯한 느낌을 준다. 침실과 아이 방은 편안한 휴식이 이루어지는 공간으로 숙면에 집중할 수 있도록 화이트를 사용해 최대한 깔끔하게 완성했다. The project is for a young couple with a two-year-old child. The owner has lived in the foreign country for a long time, having the special feeling for the neighborhood of Xindian River, where he used to live in the childhood. So he chooses Xindian District as the home for them and their child. In the space of nearly 125 square meters and three meters high, the first to overcome is the over-low steel girder and main pipe. So for the design of the ceiling, we adopt the concept ofdeconstruction” to separate the steel girder and ceiling so that either can exert its function independently. The arc technique of the ceiling will elevate the space. The low point of the arc can be equipped with the solid facilities. The setting of the style is based on the modern elements favored by the male owner and the natural elements favored by the female owner. The difference in style brings us a lot of inspirations. Like “deconstruction,” different styles can exist separately. We make the ceiling, the wall, and the floor independent and define the fields with different materials. For example, different floor materials are used in the living room and the bedroom while the wall material connects the whole space to lower the independent feeling. In the open space, we create the field spirit. With the technique of extension, the floor is extended to the wall, and the wall is extended to the ceiling to create the space integration and the visual tension.

Batik House Dempo

Batik House Dempo는 건축주와 아내, 그리고 두 자녀로 이루어진 가족을 위해 지어졌다. 부부는 자바(Jawa)족의 후손이었으며, 모던하고 열린 사고방식을 가지고 있으면서도 자바 전통문화에 관심이 많아 예술품이나 골동품 등 많은 컬렉션을 보유하고 있었다. 디자이너는 불규칙적인 427m2의 건축부지 위에 견고한 형태이면서도 건축주의 모든 요구를 수용할 수 있고, 동시에 주변의 환경과 조화를 이루는 주택을 만들어야 했다. 외관은 인도네시아 자바 문화권의 전통 무늬 Batik 패턴으로 세공한 GRC(Glass fiber Reinforced Cement: 시멘트 모르타르나 콘크리트에 유리섬유를 혼합하여 강도를 높인 복합재료)를 마감재로 선택했다. 주택은 공용 공간과 프라이빗한 공간으로 나뉘며 두 개의 매스(mass)로 구성된다. 각각의 매스는 통유리 벽을 통해 투명하게 서로를 바라보고 있으나, 중간의 연못으로 인해 분리되어 있는 형태다. 이런 구성은 공용 공간과 사적인 공간이 시각적으로는 연결된 듯 보이지만 적정한 거리를 두고 있다는 느낌을 준다.한 공간 안에서도 독특한 패턴의 목재 스크린으로 공간을 구분했다. 이런 구성은 주택과 건축주가 가진 캐릭터를 드러내고 프라이버시를 지켜주는 역할을 한다. 건축부지의 불규칙적인 형태를 최대한 활용하기 위해 골동품 갤러리와 서비스 룸 등은 1층에 위치했고 그림 갤러리는 나머지 공간을 감싸듯 기획했다. 일정 공간의 천정은 목재 루버를 활용했으나 그 외 공간의 천정은 대리석으로 마감했고, 각각 다른 조도의 조명을 활용해 벽체 없이도 공간의 분위기가 나뉜다. Batik House Dempo는 건축주와 아내, 그리고 두 자녀로 이루어진 가족을 위해 지어졌다. 부부는 자바(Jawa)족의 후손이었으며, 모던하고 열린 사고방식을 가지고 있으면서도 자바 전통문화에 관심이 많아 예술품이나 골동품 등 많은 컬렉션을 보유하고 있었다. 디자이너는 불규칙적인 427m2의 건축부지 위에 견고한 형태이면서도 건축주의 모든 요구를 수용할 수 있고, 동시에 주변의 환경과 조화를 이루는 주택을 만들어야 했다. 외관은 인도네시아 자바 문화권의 전통 무늬 Batik 패턴으로 세공한 GRC(Glass fiber Reinforced Cement: 시멘트 모르타르나 콘크리트에 유리섬유를 혼합하여 강도를 높인 복합재료)를 마감재로 선택했다. 주택은 노출 시멘트와 지역의 특산 대리석인 Malacca Gray로 애쉬톤을, 그리고 루버 천정과 바닥 등을 장식한 티크 나무로 레디쉬 브라운 톤을 연출했다. 덕분에 주택은 오리엔탈한 취향과 모던한 라이프 스타일을 겸비한 클라이언트에게 어울리는 분위기를 갖추게 됐다. 2층은 가족들이 사용하는 공간과 공용 공간인 테라스, 다이닝 등이 모두 위치했다. 이곳은 차분한 붉은 톤의 원목 마루나 편안하고 단순한 천정마감으로 인해 좀 더 모던하고 아늑한 분위기로 풀어냈다. Batik House Dempo is motivated by the needs of a family (husband, wife and 2 children) to the new house. Couples who are interested in art and antiques are Javanese descendants and highly appreciate Javanese culture. Yet they also have a modern and open mind. They dream of a home as the most comfortable resting place after a routine outdoors, and can also accommodate their hobbies. The challenge faced is to accommodate all the needs of a fairly solid space on irregular land area of 427m2, without reducing the quality of closed and open space, and keep the shape of the building to stay in harmony with the surrounding environment. Overall this dwelling is about efforts to represent the character of the client into the form of space. A building with the concept of modern space that is wrapped and bridged by traditional form ideas. Space organization is divided into 2 zones, ie communal and private zones. Consisting of 2 main masses wrapped by GRC Kawung batik motif and 1 mass connector wrapped by wood elements that interpret the character of Javanese culture. The two main masses are also made transparent and separated by the outer space of a long pond and a terrace to obscure the boundaries of the outer and inner space. This condition produces visually related connections between spaces although separated by a considerable distance both horizontally and vertically. The main facade 2 mass is a wooden blind that voices the identity of the building's localities and serves as a filter of sunlight and privacy. Maximizing irregular shape of the land, gallery and service room is placed on the 1st floor, the rest of the site form a long overdraft used as a circulation area and a painting gallery. From the 1st floor there is a long ramp drawn into and between two masses, serving as the introduction of the inhabitants / entrants to the terrace area. On the 2nd floor, there is a communal space (terrace, dining, and living room) and private space (library) made transparent. Departing from the big idea of the building, the entire composition of the color of the building from the outside into the dominated by the color of ash and brown. The ash color pattern appears from the exposed cement and the local marble, Malacca Gray.

Secret Mystery: ‘September Forest’ Sales Office in Nanjing

This housing property sales center is in the new city of Nanjing. The old Nanyue Mountain is an exclusive villa district surrounded by richly natural landscape. The center situates at the east side of the property with three levels. Working in concert with the conceptual lifestyle of residing within mountains and waters, the interior design stresses the importance of the seamless combination of space and God-made environment while echoing the strategic marketing orientation. Visitors are led into it by the entrance at the southeast through plenty of two-by-four marble staircases. The pathway appears narrow and winding, geometrically decorated by high and thick metallic barriers on both sides. Faint internal views and the murmur of the spring harp by people. Along the path, there presents the sales office at the main gate. Two large square waterscapes symmetrically are placed at the right front door. The sense of ritual arises when entering it. The hallway is enclosed partially by wired glasses and copper plates, emerging long and narrow rectangle extending to the right ending with the reception desk. Visitors see the property display area as moving through the hallway. Sales and display areas are on the first floor. For the layout of this level, the architect attempted to abstract the element of PAVILION from classic Chinese garden and implant the concrete pavilions with a contemporary implication in larger volumes: two business areas and model display. The outdoor scenery and the display area were precisely at the perpendicular axis formed by those pavilions concerning optical sight and pedestrian flow. The carefully planned landscape one of the critical, significant attractions to the center. Referring Four Unique essences: forest, spring, stone and cavity, every space can experience different themes. The architect unconventionally arranged two business areas in the big space sealed by the floor-to-ceiling window at the side adjacent to the landscape with sufficient sun lighting. In the meantime, the property model was put in the shorter space to strengthen the tension of interior. Wired glasses were used by a group of screens as well to divide different areas. Hopefully, the architect adopted the modern and traditional, lightsome and obscure element to reproduce spatial order and reform interior layout. Contract area dominates in the second floor. The entrance keeps hidden in a series of wood finishes, and there is a stunning pine tree bonsai jumps into eyes when getting access to it. The ground of the tree was covered by pebbles, complementing the terrace on the third floor. The glass window in the contract room is enclosed by white and physical paper sliding door. Intense daylight becomes gentle through the transparent fabric. 金基九月森林位于南京江北新区,老山南麓,是一处坐拥丰富自然景观的高档别墅区,遗世独立大隐于市。开发方钟情于演绎传统人文元素为当代空间观念的名谷设计,诚邀其团队操盘销售中心的设计。 入口位于销售中心的东南面,需经过几级窄窄的大理石石阶向内行进,其间小径窄而曲折,透过侧边高而厚重的金属栅栏,可以隐约看到内部的景象,并听闻潺潺水声。穿过小径后,整个销售中心正门便现于眼前。这段先有曲径通幽之妙,后有豁然开朗之感的“门户玄关”确是让人惊喜。 售楼中心共分3层,销售、展示和部分办公之外的功能作为会所以全面对业主开放。与项目“倡导城居而隐于山水的生活方式”理念相契合,在室内部分设计师亦强调了空间与周边自然环境的融合,并尝试呼应整个楼盘的风格定位。 巨大的方形水景,呈对称形制设于销售中心正门前,倒影建筑和园林,镜像延长表皮的线条,虚实之间演绎了建筑的沉静,而人行其间,礼秩之道带来的仪式感油然而生。 门厅由夹绢玻璃和铜板制作的屏风半围合,呈狭长的矩形,尽头设有服务台,引导客人穿过门厅,进入展示空间。 在细节设计上,设计师注意多重质感的交织,半透明的绢以薄雾状交错在古铜色框架中,传达一种含蓄。前台的古铜和白石材以灯带洗出利落的线脚,表现一种明晰。过渡性的材质是水晶玻璃砖做成的灯具,含蓄的磨砂感撞上洗练的轮廓,格外有趣。 一层为主要的销售和展示空间。布局上,设计师将古典园林中的“亭”元素进行抽象化的处理。“亭”的概念来自于“停”字,用作休憩空间,设计师希望在空间中,人们能够停留并感受项目,放松身心体悟生活。 两个“亭”空间以现代意义穿插入大空间内,自然分理出3个区间:2个洽谈区,以及沙盘展示区。而户外景观和沙盘展示区也恰好地被布置于“亭子”的垂直轴线上,实现了视线与动线的双重贯通。 景观是该楼盘吸引客源的重要因素之一,通过老山四绝:林、泉、石、洞,为各个区域分别赋予了不同主题。设计师将挑空部分,规划为两处洽谈区,倚靠着落地玻璃,将户外的山林景观纳入室内,并获得了良好的采光,正所谓:园中布景,皆是眼前风景。 高敞的调控区域,让呼吸也变得顺畅,心情开阔。直射光被外檐格扇隔绝成稀薄的光影,流转在墙面上,几何纹理演绎成动态的图案,落在白壁上,形成光的画作。 挑空区沉浸在“白”的空间中,清奇的龙骨隐蔽在窗扇中,通过光的洗涤,构筑出圣洁的穹窿。黑色吊灯垂挂下来,周到地照顾着地面展示区空间。 模型展示以素色为主,透过照明找出轮廓。地台设计别具匠心,仿佛一尊礼地的玉琮,只是黄玉为玻璃替代,抽离表面,只剩下通透的灵气。 格子窗疏密的肌理罗织出体量变化,大框架进入开敞空间,小框架安排在低空区。其内在暗含取传统建筑设计思想的精华:大料为为梁柱檩椽,小料为家具器玩,都以榫卯构筑,基因相同,体例大小多变。 在一层空间中,除了门厅外,洽谈区均次采用了夹绢玻璃的屏风作为空间区隔,设计师希望采用这一当代而又传统,轻盈而又隐晦的元素来重新建立空间秩序,以此梳理室内视觉语汇。 二层主要功能为签约室。入口隐藏于走廊的一系列木饰面中,推门进入首先进入视线的是一处大型的松树盆景,树下以白石子覆盖,与三楼露台处以“石”为元素的一处景观相呼应,有日式枯山水的造园意味。 签约室内部设计师紧扣自然景观和文脉传承。长立面的玻璃窗位置,被白色和纸材质的移门所以覆盖,带给人们更为充满禅味和遗世独立的精神意味。强烈的日光透过和纸稀释柔和,“时光不骄不躁,流年不急不缓,阳光不灼不黯”,清闲自在。源于自然的木、纸等元素,将诗与远方融于日常,现代宅院的隐逸和超然翩然浮现,再一次证明现代主义的包容性和多元性。

VANS Global Headquarters

스트리트 웨어 브랜드이자 글로벌 스케이트보드 대표주자 반스(Vans)의 본사는 미국 California 주 서남부 코스타메사(Costa Mesa)에 위치하고 있다. 500명 이상의 직원을 수용하는 이곳은 트렌디한 스트릿 컬쳐에 기반을 둔 브랜드답게 사무 공간 역시 젊고 감각적으로 꾸며졌다. 반스(Vans)를 상징하는 블랙&화이트 격자무늬가 눈에 띄는 외관은 유리가 사용되어 청명한 하늘을 그대로 비추며, 유쾌하고 세련된 느낌을 풍긴다. 디자인 스튜디오는 브랜드가 추구하는 Art, Music, Action Sports, Street Culture and Fashion을 오피스에 담기 위해 노력했다. 독창적인 자기표현과 ‘Off the Wall’ 문화를 주제로 하는 Vans Global Headquarters는 전체적으로 자유분방하고 일상을 즐길 수 있는 편안한 분위기를 추구한다. 가장 독특한 점은 건물 내부에서도 스케이트보드를 탈 수 있다는 것이다. 본사는 뉴 포트 비치 내륙에 자리하고 있는데, 이 지역에서는 서핑과 스케이트를 타는 것이 매우 인기라고 한다. 반스(Vans)는 새로운 사무실을 건축하며 지역의 문화를 반영하기 위해 스케이트보드를 탈 수 있는 공간을 구성하고, 건물 내에서도 자유롭게 탈 수 있도록 계획했다. 활동적이고 자유로운 공간 외에도 흥미롭고 다채로운 공간들이 마련되어 있다. ▲직원들이 자유롭게 사용하는 카페테리아 공간은 전체적으로 화이트와 그레이를 기초로 하고, 여기에 따뜻한 원목 컬러를 더해 방문하는 이들을 환영하는 듯 환한 분위기를 풍긴다. 특히, 실내외를 연결하는 안뜰의 붉은빛 계단은 여러 공간이 독특하면서도 유기적으로 이어져 있다는 것을 상징한다. 5,100여 평 이상의 넓은 공간은 직원들의 업무 효율을 증진시키면서도, 브랜드의 성장을 도모하고 발전시킨다. 브랜드의 쾌활하고 밝은 이미지에 걸맞은 톡톡 튀는 공간들은 미니멀하면서도 유기적으로 연결되어 있다. 디자이너는 직원들이 사무실을 집과 같이 편안하게 느끼길 원했고, 직원 설문조사를 통해 체육관, 커피, Wi-Fi를 ‘편안한 오피스’ 조성에 대한 중심 키워드로 선정했다. 공간을 잇는 복도와 몇몇 공간에는 화려한 그래피티가 눈길을 사로잡는다. 반스(Vans)가 스트릿 컬쳐에 기반을 둔 만큼 다양한 종류의 거리 예술을 사무실 내부에도 적용하고자 한 디자이너의 의도가 담겨있다. 디자인 스튜디오는 이곳에 머무는 이들의 편의를 위해 휘트니스 센터와 휴게실, 바비큐 공간, 전문 바리스타가 있는 카페, 도서관 등 다양한 공간을 계획했다. 또한, 창의적이고 개방적인 분위기를 지향하는 회의실과 부스 형태의 업무 공간 등 다양한 방식의 업무 공간을 마련해 직원의 니즈에 맞게 새로운 아이디어를 창출할 수 있는 환경을 조성했다. 반스(Vans)의 Headquarter답게 공간 곳곳에는 브랜드의 신제품과 기존 제품, 패브릭 샘플들을 보관하는 장소가 마련되어 있다. 이런 보관 겸 디스플레이 공간은 수납과 정리를 키워드로 최대한 정돈되고 깔끔하게 연출했다. 반항적 이미지와 강렬한 개성의 Vans Global Headquarters는 컬렉션 및 제품 출시를 위한 5개의 쇼룸과 상점 등 방문객을 위한 공간까지 갖추고 있으며, 스케이트보드와 그래피티 등을 유행시킨 브랜드답게 모든 공간이 활기차고 역동적이다. 개인 업무 공간, 운동선수의 이름을 딴 회의실, 휴게실, 음악감상실 등 최상의 업무 효율을 위한 공간들로 구성된 Vans Global Headquarters는 트렌디한 스트릿 감각을 중요시하는 브랜드 아이덴티티를 모든 공간에서 표현하고 있다. ▲복도를 화려하게 수놓은그래피티 Vans is a state of mind. Designed with workspaces for creative self-expression and ‘Off the Wall’ culture, the headquarters was made to embody the company’s evolution. As Vans’ longstanding design partner, Rapt Studio created the office to celebrate the four pillars of the Vans brand—Art, Music, Action Sports, and Street Culture and Fashion. Drawing upon 50 years of youth culture connectivity, the design rethinks how the Vans family comes together around work and play. After 51 years of moving across the heart of Southern California, Vans has settled into a new global headquarters in Costa Mesa. The new headquarters designed by Rapt Studio is LEED Platinum, the highest standard for sustainability, making it the most sustainable in all of Orange County. The 182,000 sq ft center houses 5 fully merchandised showrooms with upcoming collections, a retail mock store, and a working library. Located on a 14-acre site, the headquarters includes ample room for the Vans brand to grow and evolve. Bringing the underground to the mainstage, the office was organized around a central courtyard that connects interior offices to outdoor spaces, while an iconic Vans red staircase becomes the literal and figurative symbol of connection between the varied groups housed within. As such, it connects the first-floor café, with the secondfloor coffee area and the third-floor outdoor terrace BBQ. The design of the workplace supports a range of active work styles, fostering a culture of collaboration and innovation. Concrete floors allow employees to skate from desks to meeting rooms. Designed to hold its own and make a mark, the Costa Mesa HQ represents Vans’ evolution from a West Coast skateboarding company to a global youth culture brand. Designed for expressive creators, the Costa Mesa HQ brings innovators and new perspectives together to shape the future of Vans.

Stradella

동쪽으로는 녹음이 우거진 산, 남쪽으로는 푸른 바다, 다른 쪽으로는 화려한 도시 전경이 펼쳐져 있어 아름다운 풍광을 선사하는 Stradella는 LA에 위치한 고급 단독 주택이다. 1970년대 주택을 개조했으며, 조경과 건축, 디자인이 완벽한 조화를 이루고 있다. 기존 스페인식 건축 양식의 흔적을 완벽히 지우고, 유행을 타지 않는 깔끔한 회색 외관과 목재 라티스를 적용해 웅장하면서도 차분한 분위기를 자아낸다. 전반적으로 풍부한 매스감을 가지고, 정적이지만 화사한 컬러를 통해 고급스러우면서도 친환경적인 느낌으로 완성했다. ▲테라스와 프라이빗 풀장 테라스에는 휴식을 위한 수영장과 식사 공간이 마련되어 있다. 탁 트인 구조의 라운지에서 바비큐 파 티를 즐기거나, 시원한 풀장에 몸을 담그고 눈부신 자연경관을 감상할 수 있다. 테라스는 거리가 아닌 자연경관과 바로 맞닿아 있어 다른 사람의 시선을 신경 쓰지 않고 자유로운 시간을 보낼 수 있다. 실 내는 ‘외부와의 연결’과 ‘고급스러운 생활 공간’을 키워드로 삼았다. 입구부터 거실까지 전체 공간을 관통하는 오픈형 복도를 설계해 자연을 실내에 그대로 담고자 했다. 이는 실내로 유입되는 신선한 공 기와 함께 내부 공간에 자연스러운 시각적 확장 효과를 불러일으킨다. 가구와 조명, 도시 전경을 한눈에 담을 수 있는 전면 유리창 등 고급스러운 생활 환경을 조성하는 다양한 요소를 갖춘 Stradella는 총 세 개의 층으로 구성되어 있다. 지하 1층에는 체육관, 스파, 사우나, 게스트룸 등 생활의 편의를 위한 공간들이 위치해 있다. 높은 천장과 화려한 조명이 눈에 띄는 1층에는 거실과 주방 이외에 바(bar), 영화 감상실, 게임룸 등이 있어 윤택한 취미생활을 즐길 수 있다. 침실과 드레스룸은 모두 2층에 자리해 개방적인 다른 공간과 달리 외부와 완벽히 차단되어 프라이빗한 시간을 보낼 수 있도록 설계했다. ▲거실과 창을 통해 보이는 도시 전경 SAOTA’s first completed project in Los Angeles, Stradella, is a remodel of an existing 1970’s house on a beautiful promontory in Bel Air. The original layout of site and dwelling were well planned to ensure privacy from the street and to address spectacular views over the LA basin, capturing the full panorama from Downtown to Century City, with mountains to the east and ocean to the south. On the client’s instruction to expunge all traces of the original Spanish style architecture, SAOTA decided to strip the existing house back to its timber skeleton, maximize the square footage and, by reinforcing or extending where necessary, create generous openings to draw the beautiful West Coast light, the rolling vistas and the verdant setting deep into the floorplan. This concept of “inviting the outside in” encapsulates the SAOTA approach, and at Stradella these informed design decisions ranging from space planning to façade design, landscaping, lighting, window configuration and shading details. An attractive approach cut into deeply wooded hillside arrives at a leafy forecourt signaling the entrance of the house. From the entrance lobby, an asymmetrical passage carved through the main body of the house intentionally delays the reveal of the Downtown skyline, framed by the high ceilings of the great room.

Crystal Hall

Light has for long guided people in the exploration of the unsolved. In the unknown dome of Zone X depicted in the film titled "Annihilate", the foam-like glorious organization and the structure of laser surface bring people into a fantasy scene that only appears in dreams. “Light” is the clue that leads the role throughout the storyline of film. In a showroom named "Crystal Palace", the designer also created a mysterious and fancy scene for six special crystal lamps, just like the Zone X in "Annihilation". Unlike the place of annihilation as depicted in the film, you'll find fascinating exotic symbiosis in different locations from different angles. In view of the characteristics of six crystal lamps, "Crystal Palace" is divided into 6 different functional areas by the delicately designed wall. Acting as both a host and a guest, each lamp gives the information to guide the viewer forward in each independent space. All bearing structure in the space was hidden in the wall. The brass finish with hand-made corrugated texture forms a wonderful sense of flow with light and shadow, as if the biological texture of the micro world linking the sky and the earth to spread vitality everywhere. The inlay of diamond surface in the cracks of wall and the built-in variable lamp belt conceals the gorgeous galaxy of the vast universe in it. The turquoise marble and sparkling crystal diamonds enhance the role of lighting creates a great energy field which is gaining momentum to show. While the free-curving wall functions as a spatial partition, it can also be seen as an independent artwork in space. Between the real and the imaginary, the surface of engraved copper wall provides the subliminal displacement guidance for the viewers who step into the space. Combined with the gorgeous agglomeration light effect of the main lamp of each area, a natural and smooth moving line comes out. The third-floor ceiling follows the wall naturally, subtly concealing the grey spaces such as air conditioner and fire hydrant. The ground is mainly made of two types of black stones. In a simple style, the Gucci marble of black crystal jade texture echoes the crystal lamp of LollieMemmoli, thus creating the atmosphere of hidden danger and unpredictability. The areas accessorized with Baccarat chandeliers and that paved with luxury Versace marble light your way surprisingly...With the combination of various geometric cuts, the geomorphologic features of the mysterious caves are casually imitated, making each step an adventure. For the boundary that different stone materials meet at, the free-curve copper link is selected to act as the horizontal extension of wall while playing the role of partition space as well. To match this surreal, fantastical and fancy theme, the furniture featured the art furniture from Boca do Lobo, which is a Spanish brand. From the crystal marble dining table, metal-leg velvet chair to the sculpture-like tea table, sofa, and classic abnormal side cabinet, every single piece of furniture has the artistic magic which may rival that of the crystal lighting. While fulfilling the spatial atmosphere, it integrates the soft and hard decoration to become a natural part of the ecological the crystal palace. Shiny elements are first choice for all materials in the space to reach the optimal exotic texture and light effect and strengthen the dominant position of "light" in the space. "Crystal palace" is not only a lighting display space. Instead, it is more of an art gallery of light and shadow. By integrating the special optical intelligent scene setting and diverse materials and the collocation with unique soft decoration, the pure exhibition hall is transformed into an art space that can spark inspirations.

KLEIN

기하학적인 형태와 디자인의 Klein은 뉴욕주 북부에 위치한 협소주택이다. 일종의 프로토 타입으로 설계된 이곳은 사람들이 4~6개월 이내에 작은 집을 구하고, 빠르고 쉽게 맞춤형으로 꾸밀 수 있도록 심플함과 편리함을 강조한 형태의 주택이다. 어떠한 중장비 없이도 그 자리에서 모듈로 조립 가능한 구조를 갖추고 있으며, 목재 프레임과 벽면 모듈, 마루 모듈, 유리 등으로 구성되어 있다. 숲 속 작은 별장 느낌으로 설계된 Klein은 정사각형 모양 부지에 45도 각도로 틀어진 지붕을 이등변 삼각형 형태로 이어 붙인 듯 독특한 모습을 갖추고 있다. 자연 한가운데 위치한 협소주택의 장점과 특징을 강조하기 위해 전면을 유리창으로 설치했다. 이곳은 언제든 자연 풍경과 햇살, 신선한 공기 등 온전한 자연 그 자체를 즐기고, 동화되길 원한 디자이너의 의도가 담겨있다. 소나무 자재를 활용해 견고한 구조를 기반으로 하며, 오랜 시간이 지나도 변하지 않을 지속성과 안전성을 자랑한다. 5평 남짓한 작은 공간이지만, 충분히 아늑한 은신처가 되어주는 Klein의 내부는 따뜻한 하루를 위한 벽난로와 간이 주방, 작은 공간을 실용적으로 활용할 수 있는 맞춤형 가구, 포근한 이불이 깔린 침대로 구성되어 있다. 욕실은 사방에 삼나무를 사용해 실내에서도 은은한 자연의 향기를 느낄 수 있다. A45 is the first prototype constructed in upstate New York and will be customizable inside and out for future home-owners to purchase, tailor and have the tiny house built within 4-6 months in any location, for any purpose. The design evolves from the traditional A-frame cabin, known for its pitched roof and angled walls which allow for easy rain run-off and simple construction. To maximize the qualities of this classic structure, A45 creates more usable floor area by taking a square base and twisting the roof 45 degrees to raise the tiny home to a soaring 13ft height. The resulting crystal-like shape gives A45 an ever-changing appearance. Upon entering, the 180 sqftinterior space reflects a minimal Nordic abode prioritized for ‘hyggelig’ comfort and design. From the exposed timber frame in solid pine, the Douglas Fir floor and customizable space-grade, insulating natural cork walls, A45 brings nature inside. An elegant Morsøe wood-burning fireplace is nestled in one corner while off-the-grid equipment is tucked away in the back. A petite kitchen designed by Københavns Møbelsnedkeri, hand-crafted furniture from Carl Hansen and a bed fitted with Kvadrat fabric designed by Soren Rose Studio are some of the handcrafted Nordic furniture to adorn A45. The bathroom is made of cedar wood with fixtures by VOLA. A45 is assembled in modules on site and consists of 100% recyclable materials including the timber frame, wall modules, a subfloor and the triangular floor-to-ceiling window featuring seven glass pieces that allow natural daylight to illuminate the interiors. The structure is slightly elevated by four concrete piers to give optimal support and allow homeowners to place their tiny house in even the most remote areas without the use of heavy machinery.

La Scala The Sukhothai Bangkok

La Scala는 Bangkok Sukhothai 호텔 내 이탈리안 레스토랑으로, 이곳은 수영장을 마주한 아름다운 테라스 테이블이 특징이었다. 15년 만에 처음으로 시도된 레스토랑의 리모델링은 매장의 과거 성공을 이어가기 위해 클라이언트가 직접 Ichiro Shiomi 디자이너와 spinoff 스튜디오에 의뢰했다. 레스토랑의 이름이 암시하듯, 공간은 이탈리아 Milan의 La Scala opera house를 모티브로 작업했으며 ‘아름다운 다이닝 시간을 위한 아름다운 공연장’을 컨셉으로 했다. 레스토랑의 천장은 La Scala opera house의 상징적이고도 아름다운 타원형 천장을 본떠서 기획했으며, 널찍하고 희미하게 빛나는 듯한 타원형 구조가 목조 루버 위에 떠 있는 것 같은 느낌으로 설계했다. 이 천정은 다이닝 공간 전체에 따뜻한 질감과 풍성한 조명을 제공한다. 천정의 타원형 구조를 지지하는 다섯 개의 검은 목재 기둥은 공간을 한데 모으는 듯한 느낌을 자아낸다. 기둥의 섬세한 무늬를 통해 천장에서 내려오는 은은한 조명이 반사되어 부드러운 분위기를 연출한다. 얇게 썰어낸 듯한 대리석으로 여러 층을 내 마감한 벽면이나, 바 카운터의 전면을 장식하는 TV 음극선 등, 기존에 사용했던 자재에 약간의 변화를 가미해 다시 사용하거나 재활용 소재로 새롭게 만든 오브제들이 인상적이다. 공간은 오픈 키친이라는 ‘무대’ 위에서 쉐프가 고객들의 시선을 사로잡는 ‘배우’가 되도록 의도했다. 방문객들은 레스토랑으로 처음 입장하면서 오픈 키친을 지나게 되는데, 무대 위에서 열연하는 듯한 쉐프의 퍼포먼스를 스쳐 지나가며 레스토랑에서의 시간을 기대하게 된다. 오픈 키친 뒤편의 모자이크 월은 쉐프의 요리 장면을 극적으로 부각하기 위한 장치이다. La Scala is the main restaurant in Bangkok’s storied Sukhothai hotel. Serving Italian cuisine, it features a terrace facing the pool. This remodel—the first in 15 years—was intended to carry on the venue’s past success while creating an impressive space that exceeds the expectations of new patrons. Taking inspiration from its namesake, the La Scala opera house in Milan, Italy, the design concept for the new restaurant is a “The Great Theater for Marvelous Moment.” La Scala offers guests an extraordinary experience of top-quality cuisine in a highly polished setting. Designed around an oval ceiling modeled on the iconic La Scala theater ceiling, the space provides a stage where chefs play attention-grabbing roles in an open kitchen. The use of original, reprocessed materials to create a distinctive atmosphere is especially noteworthy, for example in the walls finished with thinly sliced marble and the glittering counter fronts made from recycled television cathode ray tubes. The contrast between the relaxed atmosphere of the hotel overall and the refined restaurant space featuring outstanding cuisine makes for an ideal guest experience. The ceiling, comprised of a large, faintly glimmering oval floating within wooden louvers, brings warm textures and opulent lighting to the entire dining room. Five black pillars pull the space together while also contributing soft nuances through the delicate reflection of light off their sculptural finish. The core of the restaurant is the dramatic, stage-like kitchen. As guests pass this open kitchen on their way into the restaurant, their anticipation of the experience to come builds. The brilliant mosaic wall at the back of the kitchen is designed to serve as a backdrop that elevates the chefs’ performance to a dazzling show. Although another entire wall is covered by glass wine cabinets that highlight La Scala’s outstanding lineup of wines, but the kitchen nevertheless remains the central focus. The wine display wall and bar counter were carefully designed to avoid drawing excessive attention despite occupying a large space within the restaurant.

Create Living Shell

All sincere love for family is the fabric of our hands, which will form a contradictory shell, hard and soft. The same people who are protected by the housings we have made are also woven with a clean shirt or other warmth that you can feel, containing your weakness, loneliness and dreams. Living room Nothing can express the tension of infinite space better than pure white. It can be regarded as the existence of a kind of space. The absence of color makes space pure, and the integration of light brings back the mottled soul of space. ▲LivingRoom ▲Circulation Area It's very important for customers to know whether the space that customers need and the space they are showing through design will enable them to perceive this kind of communication. ▲Fire Place Simplicity is a way of life that is a product of emotion, attitude and thinking in a certain period of life. It's very important for customers to know whether the space that customers need and the space they are showing through design will enable them to perceive this kind of communication. ▲Bedroom

FORM HOTEL DUBAI

FORM Hotel Dubai는 두바이를 대표하는 호텔로 Al Jadaf(알 자다프) 문화 마을 중심부에 위치해 있다. 단연 돋보이는 깔끔한 흰색 외관 그리고 각기 다른 크기와 비율, 불규칙한 배열의 창문으로 사람들의 시선을 사로 잡는 FORM Hotel Dubai는 15층 높이에 이르는 감각적인 디자인 호텔이다. 중동에서 유일하게 Design Hotels™ 컬렉션 인증을 받은 호텔로 웰빙과 편안한 삶에 중점을 두고 있으며, 두바이의 뿌리 깊은 문화와 최첨단 기술, 세련된 디자인, 웅장한 건축 양식을 접목해 유일무이한 개성을 드러낸다는 평가를 받고 있다. 또한, 두바이국제공항과 두바이 몰, Burj Khalifa(부르즈 칼리파), 두바이 디자인 지구(d3), 두바이 국제 금융센터(DIFC) 등과 가까워 미술, 문화, 음악, 트렌드, 음식까지 두바이의 모든 것을 쉽고 편리하게 경험하고 즐길 수 있는 곳으로도 유명하다. 찌는 더위에도 두바이를 완벽하게 즐길 수 있도록 다양한 시설을 갖춘 FORM Hotel Dubai에는 레스토랑, 수영장, 스파, 헬스장, 비즈니스룸 등 편리와 휴식을 위한 다채로운 서비스가 준비되어 있다. 각자 다른 개성과 니즈를 가진 고객들에 모두 맞추기 위해 여러 서비스를 제공하는데, 그중 조명을 활용해 은은하고 정돈된 분위기를 풍기는 Concept Boutique는 24시간 이용 가능한 일종의 매점으로 현지에서 제공되는 다양한 상품을 접할 수 있다. roots kitchen by parlour는 이곳을 방문하는 이들이 두바이의 신선하고 맛있는 요리를 맛볼 수 있는 곳으로 아침부터 저녁까지 풀코스 식사를 즐길 수 있다. 유기농 재료부터 채식주의자를 위한 요리까지 다양하게 준비되어 있다. FORM Hotel Dubai는 호텔 서비스 외에도 다양한 투어 및 관광지와 연결해주는 허브 역할을 하는데, 특히 두바이의 예술 문화를 엿보고 체험할 수 있는 미술관, 전시회를 관람하는 FORM Art Tour가 유명하다. 이외에도 건축, 식음료, 사막 투어와 같은 주제의 프로그램도 체험할 수 있다. ▲DISRUPTING THE NORM by Curating Unique Travel Stories FORM Hotel Dubai is proud to announce the opening of its flagship property, centrally located in the heart of Dubai’s Cultural Village, in the Al Jadaf neighbourhood. With its striking white façade, marked by spontaneous acoustic windows, this unique, 15-storey, pioneering new hotel also represents the latest addition to the prestigious Design Hotels™ collection; the first Dubai-based member to be selected. The property merges an emphasis on wellbeing with a carefully curated design concept, offering technology-driven and customized travel experiences to business and leisure travelers alike. As such, FORM Hotel Dubai is proud to bring a unique and unchartered concept to the UAE hotel market. The hotel presents a commitment to living well throughout the guest journey, most prominently in its three food and beverage outlets, each of which offer wholesome menus crafted from sustainably sourced ingredients. Elsewhere, a half-length Olympic rooftop pool offers stunning vistas over the neighboring Al Jadaf boatyards, adjacent to the state-of-the-art gym that grants the passionate traveler astounding view points and mood-boosting moments. Concept Boutique by FORM, the in-house retailer, offers locally-sourced and thoughtfully-curated items that reflect the design sensibility of its locale round the clock. The connected can head to co.lab space, FORM’s creative zone aimed at nurturing smart business and linking like-minded individuals. Beyond the hotel, an array of local tours connects guests with the neighborhood and local voices. The FORM Art Tour, for example, presents the city’s art hubs via an outing that observes street art, galleries and exhibitions, while the Form Architecture Tour goes off grid and follows an itinerary that incorporates the city’s lesser known power structures. ▲IDEAL KING ROOMS Ideal King Room은 커스텀 디자인된 베개와 매트리스, 고급 리넨으로 최고의 숙면을 선사하는 객실이다. 간단하게 업무를 처리할 수 있는 소형 책상과 발을 올려놓기에 적합한 높이의 소파가 준비되어 있으며, 무료로 초고속 와이파이를 사용할 수 있다. ▲PLUS+ ROOMS 아늑한 휴식을 위한 Plus+ Room은 약 9평의 공간으로 침대, 소파, 책상, TV 등의 시설을 제공한다. 천장부터 바닥까지 내려오는 커다란 창문을 통해 화려한 두바이 도시 전경을 감상할 수 있으며, 독립형 샤워 부스에서는 하루의 피로를 말끔히 씻어낼 수 있다. ▲COZY QUEEN ROOMS Cozy Queen Room은 숙면을 취하기 위한 넓은 퀸사이즈 침대와 균형 잡힌 아침 식사, 피로를 덜고 개운함을 가져다줄 독립형 샤워부스를 자랑한다. 와이파이와 49인치 TV를 포함해 편리함을 위한 모든 것이 준비되어 있으며, 두바이의 야경과 함께 하루를 마무리하며 편하게 쉴 수 있다. ▲MEGA ROOM 두바이의 야경과 함께 편안하게 쉴 수 있는 실용적인 객실 Mega Room은 약 15평으로 킹사이즈 침대와 소파, 샤워 시설을 갖추고 있다. 업무용 책상까지 있어 간단한 비즈니스를 처리하기에도 좋고, 고급스러운 리넨 침구로 아늑하게 숙면을 취할 수 있다. 간편하게 객실 내에서 아침 식사를 할 수 있으며, 하루 두 번 하우스키핑으로 계속해서 깔끔한 공간에 머무를 수 있다. The king-size custom-designed bed and luxurious linen will make you utter compliments in your sleep. Bath essentials are courtesy of Le Labo™. And there’s complimentary speedy WiFi to tell the world about how pillows can be cuddlier than soft toys. Housekeeping comes in twice every day. Which means, your room will always look like you’ve just walked in. Even if you’ve never left. ▲IDEAL TWIN ROOMS 2인이 이용하기에 적합한 Ideal Twin Room은 두 개의 침대가 별도로 마련되어 있어 한 공간 안에서도 각자만의 공간을 가질 수 있다는 장점이 있다. 풍성하고 건강한 아침 식사가 제공되며, 객실 내에서도 언제든 프리미엄급 커피와 차를 즐길 수 있다. Our Ideal Twin room has two comfy beds, which makes it really ideal if you love to share but love your space as well. A hearty and healthy breakfast, pour-over premium-quality coffee and teas keep you bright and chirpy

McEwen School of Architecture

캐나다에서는 40여년 만에 처음으로 설립된 건축대학인 McEwen은 Sudbury 다운타운의 Trans-Canada Highway와 Canadian Pacific Railway의 교차로에 위치했다. Sudbury는 북부 지방의 중급 도시로 니켈 광업과 영국, 프랑스와 토착민의 문화가 어우러진 곳이다. LGA Architectural Partners는 젊은 건축학도들을 위해 이곳 Sudbury에 Laurentian 대학의 McEwen School of Architecture를 디자인했다. 학교의 커리큘럼은 토착 문화, 목재 건설, 지역 생태 및 자원, 기후 변화 영향 설계 등 환경친화적 라이프스타일에 중점을 둔 건축 기술을 강조하고 있다. 대도시의 여느 건축대학과는 다르게, 북부 지역사회에 위치한 McEwen School of Architecture는 학술 기관인 동시에 Sudbury 다운타운의 Think-tank이며 서로 다른 세 개의 문화 공동체(영국 문화, 프랑스 문화, 토착민 문화)에 봉사하는 교육의 허브다. McEwen School of Architecture는 각각 4개의 건물이 연결된 구조를 이루고 있다. 두 건물은 목조와 석재 같은 전통적인 마감재로, 나머지 두 건물은 스틸과 콘크리트나 CLT(구조용 집성판) 같은 현대식 마감재로 꾸몄다. 각각의 동(棟)은 건물의 독특한 건축학적 기법들을 학생들에게 보여주며 교재의 역할을 하기도 한다. 도서관 및 시청각실이 위치한 동(棟)은 외장 및 내부 마감재로 CLT(구조용 집성판)를 활용했다. 스크린이나 핸드레일처럼 검게 칠한 강철 구조들은 내부 공간에 날카로운 느낌을 더하면서도 목재의 따스한 분위기를 강조하는 역할을 한다. 유동적으로 활용할 수 있는 공간인 Crit Pit은 하부로 내려간 구조로, 교수진과 학생들의 대규모 강연과 공연, 토론과 미팅 등을 위해 조성됐다. 오픈된 컨셉의 디자인 스튜디오는 시각적으로 흥미로우면서도 구조적으로 복합적이다. 학교 내의 대부분 공간은 개방적이고 유동적인 형태를 이루고 있다. LGA의 디자인 팀은 이런 공간 구획 방식을 통해 McEwen School of Architecture가 교수진, 학생들을 넘어 지역 주민들을 위한 공공의 공간이라는 것을 암시하고자 했다. LGA Architectural Partners designed Laurentian University’s McEwen School of Architecture to prepare young architects for the critical design issues of the 21st Century. McEwen is not your typical architecture school – its curriculum emphasizes architecture and fabrication techniques focused on the traditional and evolving aspects of life in the north, including Indigenous culture, wood construction, local ecologies and resources, and design for the impact of climate change. Canada’s first new architecture school in 40 years, McEwen is situated in a unique context, literally and figuratively at the heart of things: in downtown Sudbury, at the crossroads of the Trans-Canada Highway and the Canadian Pacific Railway. Sudbury is a mid-sized, northern city known for nickel mining, with vibrant English, French and Indigenous communities. And while Sudbury is not extremely remote in latitude, its distance from other cities, and its separation by water, rock and forest makes it feel quite remote. And so the design challenge was to realize a school that would be responsive to this place: a teaching laboratory for the advancement of sustainable, community-driven design in northern climates; a stimulus and vibrant think-tank for downtown Sudbury; and an educational hub with a mandate to serve a tri-cultural community.

PA House

PA House는 프라이빗한 주택으로 지역에 새로 정착한 소규모 가족을 위해 지어졌다. 방콕의 화창한 하늘과 열대성 기후를 마음껏 누릴 수 있도록 화이트 컬러의 벽체와 밝은 톤의 대리석, 그리고 시원시원한 통유리를 활용해 주택의 외관을 청량하고 입체적인 분위기로 연출했다. 외부 수영장은 통유리를 사이에 두고 실내의 다이닝룸과 곧장 연결되어 확장감을 주며, 주택 외부에서 드러나는 부분은 원목 소재의 슬라이딩 도어를 닫아 노출을 차단할 수도 있다. 주택에는 마스터 베드룸 하나와 손님의 방문이나 나중에 태어날 클라이언트의 자녀를 위한 두 개의 예비 침실까지 총 세 개의 침실이 있다. 그 외에도 주택에는 외부공간과 연결된 거실 및 다이닝룸 등 젊은 세대의 라이프스타일에 맞는 공간이 구성되어 있다. 이런 곳은 젊은 부부가 손님들과 어울리는데 필요한 공간으로, 설계 당시 클라이언트가 가장 중요하게 생각한 공간들이었다. 다이닝룸 바닥의 부드러운 마루와 외부 벽면에서 끌어온 듯한 대리석 구조는 화이트 컬러로 칠한 벽체와 어우러져 고급스럽고 부드러운 분위기를 풍긴다. 천정과 벽면의 일부는 유리로 구성해 실내에서 시간 경과에 따른 입체적인 채광이 가능하다. 이런 방식으로 무더운 방콕의 기후에서 쾌적하고 여유로운 휴양지의 분위기처럼 공간을 연출할 수 있었다. 다이닝룸 바닥의 부드러운 마루와 외부 벽면에서 끌어온 듯한 대리석 구조는 화이트 컬러로 칠한 벽체와 어우러져 고급스럽고 부드러운 분위기를 풍긴다. 천정과 벽면의 일부는 유리로 구성해 실내에서 시간 경과에 따른 입체적인 채광이 가능하다. 이런 방식으로 무더운 방콕의 기후에서 쾌적하고 여유로운 휴양지의 분위기처럼 공간을 연출할 수 있었다. PA House는 클라이언트의 프라이버시를 보호해줄 수 있어야 할 뿐만 아니라, 넓고 쾌적해야 했다. 때문에 IDIN Architects는 작업 초반, 주택의 레이아웃을 기획할 때 주변을 둘러싼 건물들의 높이와 시선에 대한 연구로부터 공간의 컨셉을 잡아나가기 시작했다.디자이너는 외부로부터의 시선을 막아줄 담장과 여러 겹의 레이어로 이루어진 외벽 등을 구상했다. 이를 통해 사생활이 보호되면서도 실내에서 클라이언트의 시야는 가로막히지 않고 확장감이 느껴지는 PA House를 만들 수 있었다. PA House is a private house for a small and new settled family. There are 3 bedrooms including one master bedroom and two bedrooms reserving for guest and their child in the future. Not only the bedrooms but there are also 2 more main requirements from the owner which are a great common area for living and dining, where the owners always get together with their friends as the new generation’s lifestyle does, and the privacy, the owner’s most important issue, from the unpleasant surroundings. While the house needs privacy, it still has to be roomy and clear in the same time. Therefore, the concept design begins with studying the surrounding buildings about their height to outside-in and inside-out view of the house, to fit each function to the site appropriately. In the other hand, the surrounding buildings are not only the conditions but also the assistance to help the architects plan the layout and zoning of this house. In order to achieve such requirements, the wall planes are created for screening out the outside-in view, opening the inside-out view and creating an internal space in the same time. The main area of the house is the common area where owners can have a dinner and take 180 degree view of the green area through the swimming pool. Each wall plane is intentionally designed to float and locate around the house to define the house’s view and shade out the sunlight getting into the area simultaneously.

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