러시아의 RD Construction은 견고하면서도 트렌디한 건축, 감각적인 디자인을 지향하는 건축회사로 모스크바 중심에 자리해 있다. 오피스는 도시, 미래, 혁신을 컨셉으로 했으며, 절제된 아름다움과 함께 강렬한 인상을 준다. 또한, 블랙과 화이트가 주는 차분하고 모던한 느낌에 청록색으로 과감하게 포인트를 주어 신비로우면서도 미래지향적인 분위기를 풍긴다. 미니멀함과 깔끔함을 베이스로 한 공간의 3가지 컨셉 중 첫 번째는 ‘도시’로, 건설회사라는 그들의 아이데티티와 매우 긴밀한 관계를 맺고 있는 키워드다. 유리와 메탈, 콘크리트 등 현대적인 도시를 느낄 수 있는 마감 소재를 적용해 모던함과 세련미를 풍기며, 웅장하고 매력적인 오피스 공간 안에 머무르는 것 자체로 거대 도시의 중심에 서 있는 듯한 느낌을 준다.
 

 
두 번째 컨셉 키워드는 ‘미래’다. 깔끔한 내부 공간과 모던한 인테리어, 풍성한 볼륨감, 유연한 동선, 강렬한 포인트 컬러의 사용으로 현재보다 한층 앞선 미래의 오피스인 듯 느껴진다. 오피스 내에는 회사가 추구하는 미래와 비전을 그대로 담고 있는 공간이 있는데, 바로 회의 공간이다.
 

 
회의 공간을 리셉션 존 바로 옆에 배치하고 회사 로고 컬러에서 따온 딥(Deep)한 청록색 컬러 유리를 통해 내부를 훤히 노출시켜 방문하는 누구나 이들이 미래에 계획하는 프로젝트를 직접 볼 수 있게 했다. 또한, 회의실 내부 창 너머로는 화려한 도시의 전망이 펼쳐져 있는데, 이는 직원과 방문객이 언제든 탁 트인 시야와 함께 RD Construction의 미래지향적인 계획을 상상해 볼 기회를 제공한다.
 
마지막 컨셉 키워드는 ‘혁신’이다. 오피스 공간 곳곳에는 직원들이 편하게 사용할 수 있는 다양한 회의 및 사무 공간이 존재한다. 각 공간에는 케이블 없이 컴퓨터와 연결 가능한 스크린, IT 기반의 회의용 가구,
사용자의 의도에 따라 투명도를 조절할 수있는 Glass Wall 등을 적용해 ‘혁신’이라는 세 번째 컨셉 키워드를 강조했다. 또한, 공간 역할에 따라 면적을 다르게 분할해 업무 효율성과 공간의 활용도를 높였다. RD Construction 오피스는 혁신적이면서도 세련된 스마트 오피스로 다양한 시도와 트렌드가 가미된 새로운 오피스 디자인의 지평을 열었다는 평가를 받고 있다.
 



The concept of the office for the building contractor RD Construction is based on the following catchwords - City, Future, and Innovation. These underpin the company’s brand book and are pivotal for its activities. The catchwords were built into the office’s design in the following way: CITY-finishing materials which are usually used in facade decor perfectly fit in the office interior: metal panels, fiber-reinforced concrete, and glass allow visitors and company employees to feel like they are in the heart of a megacity inside the office. In addition, these materials eloquently showcase company’s operations-among other things, RD Construction has implemented quite a few large-scale urban projects. FUTURE-concise, uncluttered interior, sweeping lines and volumes, and vibrant color accents against an understated color scheme show that here the future is built quite consciously. A column with a media screen in the reception zone makes it possible to show company’s projects, including those planned in the future, to clients. The fact that one of the meeting rooms is located near the reception zone accentuates the image of a modern and fast-paced company too. The all-glass volume offers an all-round city view. The volume is separated from the reception zone by a glass wall of a deep turquoise color, which is an accent color in the company’s logo. INNOVATION-lamps with a hidden source of light, a polymer cast-in-place floor, smart glass for meeting rooms that changes its optical properties depending on the privacy requirements and becomesdimmer or fullytransparent, wireless connection between computer hardware and screens-all these technologies serving as a link between the future and the present, between something ground-breaking and already proven approaches, found their way into the design of the company’s office. Apart from conventional offices for the management team, meeting rooms and the open space, there are small meeting points in the office that can be used for recreation or short meetings with colleagues. There is also a meeting room in the VIP zone where more informal meetings with clients and company’s management team can be heldcushioned furniture, diffused lighting, a bar counter, a fireplace, and heavy curtains create a cozy atmosphere for sitting back and discussing business in an “open collar“ manner.
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